Object

Title: Atrakcyjność miasta jako obszaru recepcji turystycznej w opinii mieszkańców – przykład Poznania

Title in english:

The attractiveness of the city as a tourist destinations in residents’ opinion – the example of Poznań

Creator:

Niezgoda, Agnieszka

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 845-856

Abstrakt:

Pozytywne nastawienie mieszkańców ma znaczenie przy kształtowaniu produktu turystycznego i jego jakości. Ich postawy i oczekiwania co do rozwoju turystyki powinny być przedmiotem badań zewnętrznych, ale przede wszystkim prowadzonych wewnątrz jednostki terytorialnej. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród reprezentatywnej próby 400 mieszkańców Poznania. Celem badania było poznanie opinii mieszkańców dotyczącej: – atrakcyjności turystycznej Poznania, również w porównaniu z innymi miastami w Polsce, – oceny przygotowania miasta do przyjmowania turystów pod względem infrastruktury turystycznej. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że mieszkańcy oceniają Poznań jako miasto atrakcyjne dla turystów, jednak zauważają braki w przygotowaniu infrastruktury turystycznej. Szczególnie nisko oceniana jest infrastruktura komunikacyjna miasta.Pozytywne nastawienie mieszkańców ma znaczenie przy kształtowaniu produktu turystycznego i jego jakości. Ich postawy i oczekiwania co do rozwoju turystyki powinny być przedmiotem badań zewnętrznych, ale przede wszystkim prowadzonych wewnątrz jednostki terytorialnej. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród reprezentatywnej próby 400 mieszkańców Poznania. Celem badania było poznanie opinii mieszkańców dotyczącej: – atrakcyjności turystycznej Poznania, również w porównaniu z innymi miastami w Polsce, – oceny przygotowania miasta do przyjmowania turystów pod względem infrastruktury turystycznej. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że mieszkańcy oceniają Poznań jako miasto atrakcyjne dla turystów, jednak zauważają braki w przygotowaniu infrastruktury turystycznej. Szczególnie nisko oceniana jest infrastruktura komunikacyjna miasta.Pozytywne nastawienie mieszkańców ma znaczenie przy kształtowaniu produktu turystycznego i jego jakości. Ich postawy i oczekiwania co do rozwoju turystyki powinny być przedmiotem badań zewnętrznych, ale przede wszystkim prowadzonych wewnątrz jednostki terytorialnej. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród reprezentatywnej próby 400 mieszkańców Poznania. Celem badania było poznanie opinii mieszkańców dotyczącej: – atrakcyjności turystycznej Poznania, również w porównaniu z innymi miastami w Polsce, – oceny przygotowania miasta do przyjmowania turystów pod względem infrastruktury turystycznej. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że mieszkańcy oceniają Poznań jako miasto atrakcyjne dla turystów, jednak zauważają braki w przygotowaniu infrastruktury turystycznej. Szczególnie nisko oceniana jest infrastruktura komunikacyjna miasta.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2011

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:123625

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information