Accounting policy and creative accounting versus financial crisis
Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2011, Nr 3(8), s. 19-31
Artykuł poświęcony jest dwóm problemom związanym ze zjawiskiem rachunkowości kreatywnej. Po pierwsze, zawiera analizę etymologiczną terminów: ,,polityka rachunkowości”, ,,polityka bilansowa” oraz ,,rachunkowość kreatywna”. Terminy te często są błędnie traktowane jako synonimy, co w przypadku terminu „rachunkowość kreatywna” i pozostałych dwóch terminów jest oczywistym nieporozumieniem. Po drugie, autor poddaje analizie aktualny wpływ kryzysu finansowego na wykorzystywanie rachunkowości kreatywnej, szczególnie w zakresie wpływu wyceny i prezentacji instrumentów finansowych na sytuację finansową i rentowność jednostek gospodarczych. Uważa, że menedżerowie finansowi, poddawani w tej sytuacji wyjątkowo mocnej presji ze strony rynków finansowych (szczególnie ze strony sektora bankowego), częściej i chętniej wykorzystują instrumenty rachunkowości kreatywnej
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2011, Nr 3 (8)
Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)
Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku
Oct 18, 2019
Jul 3, 2019
3
https://www.dbc.wroc.pl/publication/138231
Edition name | Date |
---|---|
Polityka rachunkowości i rachunkowość kreatywna a kryzys finansowy | Oct 18, 2019 |
Zuchewicz, Joanna
Białek-Jaworska, Anna A. Drązikowska, Katarzyna
Koczar, Joanna
Hasik, Wojciech
Dratwińska-Kania, Beata
Kałużny, Radosław Piechocka-Kałużna, Agnieszka