Obiekt

Tytuł: Różnorodność zachowań prosumpcyjnych jako przejaw marketingowej aktywności współczesnych nabywców

Tytuł odmienny:

Variety of prosumptive behaviours as the expression of marketing activity of contemporary final purchasers

Autor:

Baruk, Agnieszka Izabela

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 235-245

Abstrakt:

Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Jego podstawowym celem było poddanie ocenie specyfiki i zakresu zachowań prosumpcyjnych. W części teoretycznej zastosowano metodę analizy poznawczo-krytycznej literatury przedmiotu z zakresu marketingu i zachowań nabywców. Do przygotowania części empirycznej zastosowano metodę badańankietowych (na etapie gromadzenia danych pierwotnych), przeprowadzonych wśród 1200 polskich pełnoletnich nabywców finalnych, oraz metodę analizy czynnikowej (na etapie analizy zebranych danych), którą przeprowadzono odrębnie dla osób chcących brać udział w przygotowywaniu ofert, dla osób pozytywnie postrzegających skuteczność oferentów w odniesieniu do aktywizowania nabywców oraz dla osób pozytywnie postrzegających oferentów w kontekście słuchania przez nich sugestii nabywców. Weryfikacji poddano 4 hipotezy badawcze. Jak wynika z badań, osoby chcące brać udział w działaniach marketingowych przejawiały raczej prosumpcję spontaniczną, zaś badani pozytywnie oceniający oferentów w obu wymienionych kontekstach przejawiali raczej prosumpcję inspirowaną

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.526.21 ; oai:dbc.wroc.pl:58437

Język:

pol

Powiązania:

Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

30 sty 2019

Liczba wyświetleń treści obiektu:

110

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.dbc.wroc.pl/publication/98055

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji