Title:
Wybrane algorytmy machine learning w marketingu
Group publication title:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Title in english:
Selected Machine Learning algorithms in marketing+A6
Creator:
Pondel, Maciej ; Korczak, Jerzy
Subject and Keywords:
ekspolarcja danych marketingowych ; machine learning ; Hadoop ; MLlib ; reguły asocjacyjne ; association rules ; Spark
Description:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 23-38
Abstrakt:
W artykule zaprezentowano wybrane metody i narzędzia machine learning, wykorzystujące najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne, które mogą być używane przez podmioty prowadzące działalność handlową w modelu omnichannel w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na trudnym i turbulentnym rynku internetowym. Opisane zostaną metody pracy użytkownika platformy Real-Time Omnichannel Marketing (menedżera, analityka marketingu), poszukującego nietrywialnej, nowej i użytecznej wiedzy, którą będzie mógł wykorzystać w procesie podejmowania decyzji. Pokazano kilka przykładów zastosowań algorytmów machine learning. W szczególności opisano metody poszukiwania wzorców zachowań klienta, które zilustrowano eksperymentami wykonanymi na rzeczywistych danych. Pozyskana wiedza może być użyta w sposób automatyczny w procesach komunikacji z klientem m.in. do zwiększenia szansy zakupu, polepszenia satysfakcji klienta, zmniejszenia ryzyka odejścia klienta czy optymalizacji marży na produkcie
Publisher:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Place of publication:
Date:
Resource Type:
Resource Identifier:
Language:
Relation:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526 ; Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku
Access Rights:
Dla wszystkich zgodnie z licencją