Object

Title: Wykorzystanie badań marketingowych przez podmioty gospodarcze w Polsce

Title in english:

Use of Marketing Research by Business in Poland

Creator:

Śmiłowski, Eugeniusz

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 97, s. 26-39

Abstrakt:

Krajowy rynek badań marketingowych jest słabo rozwinięty, minio dynamicznego rozwoju w latach 1998-2008. Poziom wydatków na badania marketingowe per capita jest w Polsce kilkakrotnie niższy niż w gospodarkach rozwiniętych. Przedsiębiorstwa krajowe, zwłaszcza należące do segmentu małych i średnich, w zdecydowanej swej większości nie przeprowadzają badań marketingowych. Te, które je wykonują, czynią to częściej samodzielnie niż we współpracy z agencjami badawczymi. Przedsiębiorstwa korzystające z usług firm badawczych rozumieją i doceniają znaczenie badań marketingowych oraz mają wobec nich sprecyzowane oczekiwania. Niski poziom wykorzystania badań marketingowych przez krajowe podmioty gospodarcze jest przeszkodą dalszego wzrostu rynku badawczego w Polsce i barierą rozwoju tysięcy polskich przedsiębiorstw.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2010

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:120403

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 97 ; Badania marketingowe –skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information