Object

Title: Wykorzystanie badań marketingowych przez podmioty gospodarcze w Polsce

Tytuł odmienny:

Use of Marketing Research by Business in Poland

Autor:

Śmiłowski, Eugeniusz

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 97, s. 26-39

Abstrakt:

Krajowy rynek badań marketingowych jest słabo rozwinięty, minio dynamicznego rozwoju w latach 1998-2008. Poziom wydatków na badania marketingowe per capita jest w Polsce kilkakrotnie niższy niż w gospodarkach rozwiniętych. Przedsiębiorstwa krajowe, zwłaszcza należące do segmentu małych i średnich, w zdecydowanej swej większości nie przeprowadzają badań marketingowych. Te, które je wykonują, czynią to częściej samodzielnie niż we współpracy z agencjami badawczymi. Przedsiębiorstwa korzystające z usług firm badawczych rozumieją i doceniają znaczenie badań marketingowych oraz mają wobec nich sprecyzowane oczekiwania. Niski poziom wykorzystania badań marketingowych przez krajowe podmioty gospodarcze jest przeszkodą dalszego wzrostu rynku badawczego w Polsce i barierą rozwoju tysięcy polskich przedsiębiorstw.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2010

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:120403

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 97 ; Badania marketingowe –skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information