Object

Title: Degeneracja strategiczna polskich przedsiębiorstw

Title in english:

Degenerated strategic management in Polish companies

Creator:

Zelek, Aneta

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1137, s. 332-343

Abstrakt:

The article presents the author’s own view on the problem of typical mistakes and failures in Polish strategic management. On the basis of her very deep practical experience as a consultant and researcher, the author formulates specific catalogue of the most popular mistakes and misunderstandings within the process of creating and introducing the business strategies in practice. The most typical situations which can lead to the so-called “strategic degeneration” of Polish companies are as follows: 1) domination of operational problems, 2) misunderstanding of the strategy essentials, 3) incorrect goals formalization process, 4) strategic fetishism, 5) ignoring of strategic diagnosis, 6) syndrome of competitors imitation, 7) inclinations to compete at all costs, 8) un-integrated strategy with the company’s architecture, 9) the lack of innovations, 10) strategic xenophobia.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:137792

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1137 ; Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information