Struktura obiektu
Tytuł:

Degeneracja strategiczna polskich przedsiębiorstw

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Degenerated strategic management in Polish companies

Autor:

Zelek, Aneta

Opis:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1137, s. 332-343

Abstrakt:

The article presents the author’s own view on the problem of typical mistakes and failures in Polish strategic management. On the basis of her very deep practical experience as a consultant and researcher, the author formulates specific catalogue of the most popular mistakes and misunderstandings within the process of creating and introducing the business strategies in practice. The most typical situations which can lead to the so-called “strategic degeneration” of Polish companies are as follows: 1) domination of operational problems, 2) misunderstanding of the strategy essentials, 3) incorrect goals formalization process, 4) strategic fetishism, 5) ignoring of strategic diagnosis, 6) syndrome of competitors imitation, 7) inclinations to compete at all costs, 8) un-integrated strategy with the company’s architecture, 9) the lack of innovations, 10) strategic xenophobia.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2006

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1137 ; Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Cytowanie

Styl cytowania: