Object

Title: Zachowania konsumenckie związane z wyborem mlecznych produktów light i ich uwarunkowania

Title in english:

Consumer behaviour connected with the choice of dairy light products and their conditions

Creator:

Gniedziejko, Magdalena ; Lesiów, Tomasz

Description:

Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies; 2018; Nr 4 (31); s. 31-51

Abstrakt:

Cele artykułu stanowiły przedstawienie specyfiki produktów o obniżonej zawartości energetycznej oraz poznanie opinii i wiedzy ankietowanych na temat spożywania produktów light z wyszczególnieniem produktów mlecznych. Większość respondentów zna termin „żywność niskokaloryczna”, czyta informacje zawarte na etykietach, kierując się chęcią zmiany swoich nawyków żywieniowych, ciekawością lub przyzwyczajeniem, oraz wskazuje, że spożywanie produktów light sprzyja odchudzaniu. Tylko nieliczni badani (11%) zaliczają produkty light do żywności funkcjonalnej. Prawie połowa z nich nie ma wiedzy na temat zagrożeń dla zdrowia wynikających z negatywnego wpływu składników dodawanych do produktów light, a 20% uważa, że można je spożywać bez ograniczeń. Jako kryteria wyboru mlecznych produktów light ankietowani wymieniają walory smakowe, skład produktu oraz cenę. Na chęć dotarcia do pełniejszej wiedzy na temat zdrowotnych aspektów spożywania żywności niskoenergetycznej wskazało 55% ankietowanych.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2018

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/nit.2018.4.02 ; oai:dbc.wroc.pl:102024

Language:

pol

Relation:

Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2018, Nr 4 (31)

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information