Obiekt

Tytuł: The social capital of a firm: are we focusing on the right facet?

Autor:

Czakon, Wojciech ; Lizak, Dariusz

Opis:

Argumenta Oeconomica, 2013, Nr 2 (31), s. 97-116

Abstrakt:

Social capital is a recognized concept in management literature. While its many components have been found to have an impact on a firm's competitive advantage, there is a literature gap concerning their relative importance. Our study tests 10 hypotheses referring to the social capital components' individual and collective impact on a firm's competitive advantage. The study was conducted in the Polish packaging industry. Our evidence confirms the positive relationship of structures, processes, norms and attitudes as social capital components to competitive advantage. We also find evidence that the relationships between social capital and competitive advantage is linear, contrary to the "paradox of embeddedness" hypothesis which suggests that social capital displays a non-linear relationship with performance

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:35509

Język:

eng

Powiązania:

Argumenta Oeconomica, 2013, Nr 2 (31)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Argumenta Oeconomica

Format:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-11-14

Data dodania obiektu:

2016-11-28

Liczba wyświetleń treści obiektu:

10

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

8

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.dbc.wroc.pl/publication/38992

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji