Object

Title: Budowanie przewagi konkurencyjnej oparte na zasobach niematerialnych w warunkach globalizacji

Title in english:

Invisible assets in the competitive advantage building on global markets.

Creator:

Głuszek, Ewa

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie (3); 2005; nr 1093, s. 51-64

Abstrakt:

There are four fundamental kinds of competitive advantage successful companies build on global markets: natural advantage, price - quality advantage, solution supply advantage and barrier build advantage. Each of them needs different intangible resources and the way of using them in the value chain. These basic kinds of competitive advantage can be described by three criteria - visibility, importance and durability. The article shows what types of intangible assets are the most important in advantage building process.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:140217

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1093 ; Zarządzanie 3 ; Zarządzanie w warunkach globalizacji

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information