Object

Title: Nowoczesne technologie informacyjno-telekomunikacyjne przyczyną dyskryminacji rynkowej

Tytuł odmienny:

Information and communication technology as a source of customer discrimination

Autor:

Frąckiewicz, Ewa

Opis:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1134, s. 196-204

Abstrakt:

In the modern economy, the information takes strategic role in an enterprise. On the other hand, the information describes customer position. The style of adoption of new technology determines his market power. Not all consumers adopt information and communication technology (ICT) in the same way. It is a case of new discrimination - an enterprise treats clients in the different way by their knowledge, experience and ability to learn. This differentiation can be a result of different costs, but ignores adopting possibilities of consumers. The current paper presents a new approach for segmenting adopter categories in the ICT market and three sources of market discrimination: knowledge, competence and confusion of customer.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2006

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:136323

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1134 ; Advanced Information Technologies for Management

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information