Object

Title: Ocena stopnia realizacji strategii lizbońskiej w zakresie edukacji za pomocą metod klasyfikacji dynamicznej

Title in english:

Evaluation of Progress Towards the Lisbon Strategy Objectives Concerning Education Using Dynamic Cluster Analysis

Creator:

Grześkowiak, Alicja ; Stanimir, Agnieszka

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 84, s. 29-40

Abstrakt:

W pracy dokonano oceny krajów Unii Europejskiej ze względu na stopień realizacji strategii lizbońskiej w zakresie edukacji w przedziale czasowym 2001-2006. Na podstawie ilościowych wskaźników procesów edukacyjnych przeprowadzono grupowanie państw, stosując różne metody statystycznej analizy wielowymiarowej: klasyfikację hierarchiczną, klasyfikację pozycyjną oraz miernik oparty na wartościach funkcji dyskryminacyjnej. Otrzymane rezultaty wskazują na znaczne zróżnicowanie państw pod względem spełniania postulatów dotyczących kształcenia.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2009

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:122222

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 84 ; Ekonometria, vol. 27 ; Zastosowania metod ilościowych

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information