Object

Title: Globalny rynek napojów energetyzujących

Title in english:

Global market of energy drinks

Creator:

Czernichowski, Konrad

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; vol. 63, nr 3, s. 19-28

Abstrakt:

Napoje energetyzujące są obecne na rynku światowym od 50 lat. Branża FMCG (produktów szybkozbywalnych) należy do jednych z najtrudniejszych pod względem wejścia na rynek z powodu bardzo dużej konkurencji. Sprzedaż napojów energetyzujących jest szczególnie uzależniona od zadowolenia masowego klienta. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja czynników pozwalających na wprowadzenie na wymagający rynek nowej marki przy uwzględnieniu panujących negatywnych opinii na temat szkodliwości tego produktu dla zdrowia oraz w warunkach konkurencji monopolistycznej. Dokonano przeglądu literatury oraz przeprowadzono wywiad pogłębiony z założycielami, właścicielami i menedżerami polskiej spółki Mutalo Group, która dostarcza napój energetyzujący Kabisa do Afryki. Za główny czynnik sukcesu uznano odpowiednią dyferencjację produktu, mającą na celu zdobycie przewagi konkurencyjnej nad markami globalnymi

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2019

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2019.3.02 ; oai:dbc.wroc.pl:73129

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; vol. 63, nr 3

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Edition name Date
Globalny rynek napojów energetyzujących Jun 16, 2020

Similar

This page uses 'cookies'. More information