Gastronomic tourism – facts and myths
Czarniecka-Skubina, Ewa ; Głuchowski, Artur
Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2018, Nr 1 (28), s. 23-31
Celem pracy było przedstawienie turystyki gastronomicznej w Polsce, w tym faktów i mitów dotyczących tego segmentu turystyki. Zaprezentowano możliwości wykorzystania różnych jej form przez przewodników turystycznych w regionie. Oferta turystyki gastronomicznej w Polsce jest bogata i zróżnicowana (kuchnia regionalna i kuchnia międzynarodowa). Polską gastronomię cechuje tradycyjna gościnność, wysoka jakość usług w znacznym odestku obiektów oraz wykorzystanie polskich produktów żywnościowych. Mitem jest jednak dostępność informacji na jej temat dla potencjalnych odbiorców. Brakuje zwłaszcza ofert w języku obcym. Jest to prawdopodobnie związane z niedostateczną ilością środków finansowych przeznaczonych na promocję wśród turystów. Lokalni przewodnicy mogliby się włączyć w działania promocyjne swojego regionu, promując nie tylko zabytki i krajobraz, ale również regionalne kulinaria. Niezbędne wydają się szkolenia dla przewodników i przygotowanie w regionach ofert pakietów turystycznych z tego zakresu
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
doi:10.15611/nit.2018.1.02 ; oai:dbc.wroc.pl:63658
Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2018, Nr 1 (28)
Dla wszystkich zgodnie z licencją
Oct 18, 2019
Apr 4, 2019
19
https://www.dbc.wroc.pl/publication/117973
Edition name | Date |
---|---|
Turystyka gastronomiczna – fakty i mity | Oct 18, 2019 |
Kurdla, Nazar
Staszek, Monika Brzezińska-Wójcik, Teresa Świeca, Andrzej
Skowronek, Ewa Krzyżanek, Izabela
Kreft, Jan
Bąkowska-Morawska, Urszula
Naramski, Mateusz Herman, Krzysztof Szromek, Adam R.
Gabryś, Bartłomiej J.