Object structure
Title:

Wybrane metody statystyczne w profilowaniu segmentów rynkowych

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Selected statistical methods in market segments profiling

Creator:

Jefmański, Bartłomiej

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (13); 2006; nr 1126, s. 397-405

Abstrakt:

The segmentation procedure does not finish when we have specified the market segments. To satisfy efficiently the needs of the clients defined by the specific segments, we need to discover the factors that diversify clients. Recognising the profile of a given segment allows us to concentrate accurate marketing activities on it. Therefore, defining the profiles of the segments is an important stage of the segmenting procedure. The aim of this study is to use certain statistic methods to create the profiles of the segments. An empirical example will also show methods of interpretation of the obtained results and their usefulness in creating the profiles of the segments. It will also allow comparing the results obtained by using the methods presented in the study.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1126 ; Taksonomia 13 ; Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: