Object

Title: Zastosowanie wybranych metod statystycznych w badaniach marki

Title in english:

The Usage of Selected Statistical Methods in Brand Analysis

Creator:

Kozłowski, Artur ; Olszewska, Małgorzata

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (12); 2005; nr 1076, s. 444-452

Abstrakt:

The authors of the following paper made a survey on the product of a brand in the sample representing its custommers. On the basis of collected data brand identification was estimated and custommers satisfaction analysis of the purchase was carried out. The analysis was conducted by means of logit models, multiple choice models and discrimination analysis. Presented methods may be used by firms to make a diagnosis of factors influencing products' regarding of the examined brand. Applications of these methods enables to select these factors that are crucial for strengthening the brand in the market.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:140812

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1076 ; Taksonomia 12 ; Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information