Object

Title: Metody estymacji w ujęciu dekompozycyjnym

Title in english:

Estimation methods in decompositional approach

Creator:

Rybicka, Aneta

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (15); 2005; nr 1096, s. 56-68

Abstrakt:

One of the most important elements of marketing research become research of attitude and preference of consumers. Knowledge about their attitudes and preferences and adequate adapting products or services to this preferences and attitudes by companies guarantees to achieving of profits. One of the stage of research procedure is choice of estimation method. This choice depend, first of all, on measurement scale. In a paper presented selected estimation methods used in decompositional approach, that is ordinary least squares (that we use in conjoint analysis) and logit models (used in discrete choice method), their characteristic and application in recent years.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:140634

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1096 ; Ekonometria, vol. 15 ; Zastosowania metod ilościowych

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Edition name Date
Metody estymacji w ujęciu dekompozycyjnym Oct 5, 2025

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information