Obiekt

Tytuł: Sprawdziany testowe z matematyki - sposób na głębsze zrozumienie i utrwalenie wykładanego materiału

Tytuł odmienny:

Mathematical Test Exercises - a Method to Understand Deeper and Consolidate Knowledge

Autor:

Jóźwikowska, Alina ; Tempczyk, Wacława

Opis:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1117, s. 58-68

Abstrakt:

Mathematics in economics studies is not a principle subject, however it is the basis of many occupational subjects. In teaching mathematics the major attention is put on the understanding of the definitions and theorems and the ability of their practical use. As a result of the small amount of time provided for mathematical subjects, the main accent is put on practical aspects, not on theory. This often results in partial understanding of presented material, especially because students usually learn only these facts that were discussed in exercise. What is more, due to their high school experience, they are accustomed to assimilate computing schemas, without understanding the essence of the matter. To change this, and to force students to have a wider look at the subject, we introduced, apart form solving ordinary problems, tests in our classes. While preparing test exercises, we concentrated on three main purposes. Our intention was to check:1) the understanding of the definitions,2) the familiarity with main theorems and relations between discussed conceptions,3) the ability of combing facts and proper concluding.In the article some examples of the tests solved by first year students of Agricultural University are presented. They concern linear algebra and differential and integral calculus of one and many variables. By comparing the results of tests and computational problems we made an effort to draw conclusions how to teach more effectively.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2006

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:135003

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1117 ; Dydaktyka matematyki

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

28 lip 2025

Data dodania obiektu:

10 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

17

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.dbc.wroc.pl/publication/173842

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji