Object

Title: Interfejs marketingowo-finansowy w analizach portfelowych wspomagających strategie marketingowe

Title in english:

The finance-marketing interface and portfolio analyses supporting marketing strategies

Creator:

Golik-Górecka, Grażyna

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 33, s. 42-54

Abstrakt:

The subject of the article is the problem of theoretical and practical aspects of marketing costs. The article includes the analyses of costs presentation in economy, accounting and finance literature. The concept of marketing costs is presented on background of general cost consideration. The identification of these costs is a very complex process because of the nature of marketing system. Empirical studies presented in this article enabled the identification of the marketing costs categories spontaneously indicated by marketing and finance managers of enterprises in Poland. The results of research enabled also the verification of marketing costs registration and identification of managers attitudes towards methods of cost classification used in firms.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2008

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:123669

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 33 ; Marketing, vol. 4 ; Problemy teorii i praktyki marketingu

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information