Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Date

Search for: [Abstrakt = "Do obliczeń metodą DEA przyjęto model uczelni, który składał się z jednego efektu \(output\) oraz z pięciu zmiennych wejścia \(inputs\). Model ten miał postać\: efekt \: wartość funduszy pozyskanych na finansowanie dydaktyki \(tys. zł\). Zmiennymi wejścia były \(w tys. zł\)\: zużycie materiałów i energii, wartość usług obcych, wartość płac brutto, wartość amortyzacji, wartość innych kosztów według rodzaju. Do obliczeń metodą DEA zastosowano modele zorientowane na wejście. Badania przeprowadzono w latach 2001\-2010. Współczynniki efektywności technicznej obliczone dla modeli CCR i BCC należy uznać za wysokie. Współczynniki efektywności technicznej modelu CCR wahały się od 76,6% \(2008\) do 89,5% \(2002\), w modelu BCC wynosiły one od 90,0% \(2008\) do 93,3% \(2005\), natomiast współczynniki efektywności skali mieściły się w granicach od 85,5% \(2008\) do 96,5% \(2002\). Najniższą efektywnością techniczną dydaktyki w analizowanym okresie charakteryzowały się uczelnie techniczne i rolnicze. W rankingu efektywności dydaktyki pierwsze miejsce w latach 2001\-2010 zajął Uniwersytet Warszawski. Kolejne miejsca w rankingu zajęły Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Uniwersytet Humanistyczno\-Przyrodniczy w Kielcach oraz Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ranking efektywności dydaktyki zamykają uczelnie rolnicze i techniczne. W grupie uczelni rolniczych w poszczególnych latach badania na końcowych miejscach rankingu występowała Akademia Rolnicza w Szczecinie i Uniwersytet Technologiczno\-Przyrodniczy w Bydgoszczy. Wśród uczelni technicznych w badanym okresie końcowe miejsca zajmowały Politechnika Koszalińska i Politechnika Radomska. W analizowanym okresie najwyższe wartości indeksu Malmquista odnotowano w uczelniach\: Politechnice Wrocławskiej \(1,107\), Politechnice Koszalińskiej \(1,092\), Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie \(1,080\), Uniwersytecie Łódzkim \(1,067\), Politechnice Śląskiej \(1,063\). Najniższymi wartościami indeksu Malmquista charakteryzowały się\: Politechnika Świętokrzyska w Kielcach \(0,975\), Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku \(0,973\), Politechnika Opolska \(0,966\), Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie \(0,961\), Akademia Techniczno\-Humanistyczna w Bielsku\-Białej \(0,955\)"]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information