Object structure

Title:

Potencjał relacyjny a innowacyjność przedsiębiorstwa – w kierunku open innovation

Group publication title:

Management Forum

Title in english:

Relational potential and enterprises’ innovativeness − towards the open innovation

Creator:

Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka

Subject and Keywords:

zasoby relacyjne ; potencjał organizacji ; innowacyjność ; open innovation ; przedsiębiorstwo high-tech ; relational resources ; potential of the organization ; innovation ; high-tech enterprises

Description:

Management Forum, 2016, vol. 4, no. 1, s. 3-10

Abstrakt:

Innowacyjność przedsiębiorstwa jest determinowana przez wiele czynników, zarówno o egzo-, jak i endogenicznym charakterze. Wśród nich kluczowe znaczenie ma potencjał relacyjny, wyrażający sumę wszystkich relacji przedsiębiorstwa z podmiotami otoczenia oraz ich kombinacje, które są wykorzystywane do osiągnięcia jego celów. Współpraca z zewnętrznymi kooperantami może przynieść korzyści na każdym etapie procesu innowacyjnego, tj. tworzenia, wdrażania, komercjalizacji oraz dyfuzji innowacji. Wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech wykazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy te współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Niestety w polskim sektorze high-tech współpraca ta jest wciąż słaba, co świadczy o stosunkowo niskiej skłonności tych firm do adaptacji otwartych innowacji

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2016

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

doi:10.15611/mf.2016.1.01

Language:

pol

Relation:

Management Forum, 2016, vol. 4, no. 1

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu