Object structure
Title:

Analiza i ocena technik kreatywnych wykorzystywanych w krajowej reklamie prasowej

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

The Analysis and Assessment of Creative Execution Formats Used in Domestic Press Advertising

Creator:

Woźniczka, Jarosław

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing (3); 2007; nr 1171, s. 65-74

Abstrakt:

The article presents results of an analysis of 250 domestic press advertisements. The main focus was on the most common creative formats used in the advertising. The analysis is a part of a bigger research project on creative planning in domestic press advertising. As a result of the analysis, a dozen or so creative planning in domestic press advertising. As a result of the analysis, a dozen or so creative formats were identified and the characterized. Afterwards, an analysis of the frequency of each format in sample was earned out, followed by identifying relations between a type of format and categories of products being advertised. It was also noted how many advertisements use single or multiple creative formats.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2007

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1171 ; Marketing, vol. 3 ; Problemy teorii i praktyki marketingu

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: