Struktura obiektu
Tytuł:

Muzyka jako element kreatywny w reklamie : sposoby wykorzystania i efekty oddziaływania na odbiorców

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Music as a Creative Element of Advertisement: Ways of Utilization and Effects of Influence on Receivers

Autor:

Woźniczka, Jarosław

Temat i słowa kluczowe:

kreacja w reklamie ; rodzaje muzyki ; reakcje nabywców

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80, s. 97-107

Abstrakt:

Muzyka jako jeden z typowych rodzajów bodźców dźwiękowych należy do najczęściej wykorzystywanych elementów komunikacji marketingowej, co uzasadnia zainteresowanie badaczy jej sposobem oddziaływania na odbiorców. W prezentowanym artykule przedstawiono najważniejsze odmiany i zastosowania muzyki w reklamie, służące podnoszeniu komunikacyjnej skuteczności przekazu. Ponadto przywołano wyniki licznych badań poświęconych identyfikacji kognitywnych, afektywnych i wolicjonalnych reakcji nabywców na muzykę zawartą w reklamie, które to wyniki zdają się dowodzić jej ograniczonego lub niejednoznacznego wpływu m.in. na świadomość oraz postawę wobec marki lub reklamy bądź intencje zakupu marki.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2009

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80 ; Nauki o Zarządzaniu, vol. 2 ; Badania rynkowe

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: