Struktura obiektu
Tytuł:

Diagnoza poziomu zarządzania w instytucji sektora publicznego na przykładzie Izby Celnej w Poznaniu

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Diagnosis of Management System in Public Institution on the Example of Customs Chamber in Poznań

Autor:

Flieger, Michał

Temat i słowa kluczowe:

kryzys ; diagnoza zarządzania ; organizacja ucząca się ; obszar organizacyjny

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 128, s. 521-530

Abstrakt:

Niniejszy artykuł przedstawia wyniki badań dotyczące zastosowania koncepcji organizacji uczącej się w Izbie Celnej w Poznaniu. Badaniu poddane zostały cztery obszary organizacji: obszar organizacyjnych uwarunkowań kreatywności, obszar komunikacyjnych uwarunkowań kreatywności, obszar motywacji do zmian oraz obszar psychospołecznego klimatu zmian. Wyniki badań wskazują jednoznacznie, że organizacja ta nie posiada cech organizacji uczącej się. Dodatkowo ujawniono wiele mechanizmów o charakterze patologicznym. Aby wdrożyć tę koncepcję w badanej organizacji, konieczne są głębokie zmiany w zakresie wiedzy kierowniczej, metod i praktyk zarządzania oraz kontroli.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2010

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 128 ; Zmiana warunkiem sukcesu. Odnowa przedsiębiorstw – czego nauczył nas kryzys?

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: