Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Date

Search for: [Abstrakt = "Od początku lat 90\-tych XX wieku koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa \(SOP\) \(Corporate Social Responsibility CSR\) stała się jednym z głównych trendów na gruncie nauk o zarządzaniu. Spowodowane to było coraz większym uznaniem różnych argumentów teoretycznych, jak i praktycznych przemawiających za stosowaniem zasad SOP, jako pożądanych nie tylko z moralnego, ale i etycznego punktu widzenia, co wydaje się jeszcze ważniejsze, w obliczu ewentualnego, pozytywnego wpływu implementacji tych zasad na poziomie operacyjnym funkcjonowania przedsiębiorstwa jako całości i poszczególnych jego działów. Wysuwane są tezy o pozytywnym związku między społecznym zaangażowaniem przedsiębiorstwa a jego wynikami finansowymi oraz wartością rynkową. Jednak podczas gdy wpływ polityki mikroekonomicznej i wdrażania SOP stał się tematem licznych rozpraw naukowych, problem powiązań pomiędzy odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstwa a konkurencyjnością międzynarodową gospodarki wymaga dalszych badań. Odpowiedź na pytanie, czy i pod jakimi warunkami dążenie do implementacji zasad SOP przez przedsiębiorstwa może stanowić czynnik wspierający zdolność gospodarki do generowania nie tylko zrównoważonego, ale i trwałego wzrostu wydaje się bowiem zasadnicza dla sformułowania zaleceń dotyczących kształtu i charakteru polityki państwa w zakresie wspierania konkurencyjności gospodarki."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information