Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Date

Search for: [Abstrakt = "Modernizacja szkolnictwa wyższego jako czynnika rozwoju gospodarczego jest obecnie jednym z ważniejszym priorytetów Unii Europejskiej. W 2007 r. Komisja Europejska przedstawiła Agendę modernizacyjną szkół wyższych, w której zapowiedziała reformę trzech kluczowych dla rozwoju gospodarki obszarów\: programów nauczania, zarządzania i finansowania. Zgodnie z agendą finansowanie szkolnictwa ma się opierać na efektach. Co więcej, inwestycje w szkolnictwo wyższe powinny przynosić korzyści wszystkim zainteresowanym stronom. Najczęściej stosowanym narzędziem pomiaru korzyści indywidualnych, a więc efektywności kształcenia, jest model Mincera. W pracy zaprezentowano wyniki badań nad prywatną stopą zwrotu w edukację, oszacowaną za pomocą klasycznej \(wyrażonej za pomocą liczby lat nauki i stażu pracy\) funkcji zarobków Mincera. Do analizy wykorzystano dane indywidualne Diagnozy Społecznej – badania mierzącego warunki i jakość życia Polaków. Badania przeprowadzono dwuetapowo. W pierwszym kroku zbudowano model dla wszystkich respondentów ujętych w Diagnozie Społecznej w 2011 r. Następnie zbudowano osobne modele dla respondentów, którzy w badaniu przeprowadzonym w 2011 r. zadeklarowali wykształcenie wyższe oraz brali udział w diagnozie w poprzednich latach \(od roku 2003\) i deklarowali wtedy niższy \(inny niż wykształcenie wyższe\) poziom wykształcenia. Aby stwierdzić istotność różnic w dochodach przed osiągnięciem i po osiągnięciu wykształcenia wyższego przeprowadzono uprzednio test Wilcoxona dla par obserwacji"]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information