Search for: [Abstrakt = "Koncepcja customer engagement \(CE\) rozumiana jako angażowanie \(się\) klienta indywidualnego we współtworzenie \(a także komunikowanie i dostarczanie\) wartości w rozszerzonej sieci kompetencji jest rozwijana na gruncie marketingu relacji i zarządzania wartością klienta. Badania form oraz uwarunkowań i efektów tego angażowania \(się\) są utrudnione z uwagi na niedostatecznie precyzyjne osadzenie koncepcji CE wobec kategorii pokrewnych występujących w dorobku teoretycznym marketingu relacji i zachowań konsumenta. Celem artykułu jest więc wypełnienie tej luki. Autorzy na podstawie krytycznej analizy istniejących modeli koncepcyjnych CE proponują interpretację CE w perspektywie zarządczej. Przyjmują polskie tłumaczenie „angażowanie \(się\) klienta”, które odróżnia CE od pokrewnego pojęcia, jakim jest zaangażowanie klienta \(involvement\). Następnie omawiają propozycję własnego modelu badawczego zjawiska CE"]