Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Date

Search for: [Abstrakt = "Głównym celem artykułu była identyfikacja zmian w procesie podejmowania decyzji zakupu przez nabywców pakietów wakacyjnych pod wpływem pandemii wirusa COVID\-19. Do jego osiągnięcia przeprowadzono kwerendę literatury naukowej, a także badania nabywców usług turystycznych \(N =1502\) dotyczące problematyki realizowania podróży przed pandemią oraz w czasie jej trwania. Dane zostały zgromadzone techniką sondażu pośredniego, tj. Computer Assited Web Interview \(CAWI\), a do ich analizy posłużyły metody statystyki opisowej. Uzyskane wyniki pozwoliły na pozyskanie nowej wiedzy na temat wzorców zachowań nabywców spakietyzowanych podróży turystycznych oraz wyróżnienie czterech segmentów rynku imprez turystycznych. Najliczniej reprezentowane w badaniu kategorie zachowań nabywców \(łącznie blisko 95% przed pandemią i nieco ponad 92% wskazań w jej trakcie\) potwierdzają rolę Internetu w procesach dokonywania zakupów przez klientów biur podróży oraz tendencję postępującej wirtualizacji zachowań nabywców na rynku turystycznym. W trakcie trwania pandemii COVID\-19 w przypadku zakupu zorganizowanych imprez turystycznych zaobserwowano, iż zdecydowanie rzadziej niż przed jej wystąpieniem nabywcy zorganizowanych pakietów przenoszą do sieci cały proces zakupowy, a więc zarówno poszukują informacji na temat ofert biur podróży, jak i dokonują zakupów w Internecie."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information