Search for: [Abstrakt = "\"Niniejszy artykuł prezentuje metodykę badania dotyczącego identyfikacji i oceny istotności metod i technik zarządzania jakością na przykładzie dostawców w branży motoryzacyjnej oraz wstępne i ogólne wyniki badań. Zostały w nim zaprezentowane założenia badania zmierzającego do identyfikacji, wskazania istotności oraz motywacji przedsiębiorstw w tym zakresie. Badaniu poddane zostały wszystkie przedsiębiorstwa zlokalizowane w Polsce, posiadające certyfikat SZJ ISO\/ TS 16949.Wyniki pozwolą na właściwe ukierunkowanie utrzymania i rozwoju systemów zarządzania jakością w zakresie stosowania metod i technik zarządzania jakością, są ważne głównie dla obecnych i potencjalnych dostawców dla producentów samochodów. Istotny aspekt pracy to także weryfikacja bardzo rozbudowanej teorii i faktycznego wykorzystania metod i technik doskonalenia. Słowa kluczowe\: zarządzanie jakością, wymagania klientów, satysfakcja klientów, metody i techniki doskonalenia.\"\"Niniejszy artykuł prezentuje metodykę badania dotyczącego identyfikacji i oceny istotności metod i technik zarządzania jakością na przykładzie dostawców w branży motoryzacyjnej oraz wstępne i ogólne wyniki badań. Zostały w nim zaprezentowane założenia badania zmierzającego do identyfikacji, wskazania istotności oraz motywacji przedsiębiorstw w tym zakresie. Badaniu poddane zostały wszystkie przedsiębiorstwa zlokalizowane w Polsce, posiadające certyfikat SZJ ISO\/ TS 16949.Wyniki pozwolą na właściwe ukierunkowanie utrzymania i rozwoju systemów zarządzania jakością w zakresie stosowania metod i technik zarządzania jakością, są ważne głównie dla obecnych i potencjalnych dostawców dla producentów samochodów. Istotny aspekt pracy to także weryfikacja bardzo rozbudowanej teorii i faktycznego wykorzystania metod i technik doskonalenia."]