Search for: [Abstrakt = "Rzeczywistość rozszerzona \(AR\) to technologia coraz częściej wykorzystywana w wielu obszarach życia. Wśród licznych publikacji naukowych poświęconych tej tematyce brakuje badań dotyczących potrzeb klientów indywidualnych w zakresie chęci korzystania z rzeczywistości rozszerzonej, maksymalnego akceptowalnego kosztu urządzenia obsługującego AR oraz głównych obszarów wykorzystania tej technologii. Celem artykułu była identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej. Badanie ankietowe przeprowadzono drogą internetową w grupie 236 konsumentów. W trakcie badania potwierdzono zależność pomiędzy płcią a chęcią użytkowania w przyszłości AR oraz pomiędzy płcią a wyborem obszarów, w których konsument najchętniej korzystałby z tej technologii. Wykazano także, że wraz ze wzrostem częstotliwości użytkowania rzeczywistości rozszerzonej przez konsumenta rośnie maksymalna akceptowalna kwota, którą dana osoba jest w stanie wydać na urządzenia wykorzystujące AR. Nie stwierdzono z kolei zależności pomiędzy miejscem zamieszkania a częstotliwością korzystania z technologii rzeczywistości rozszerzonej."]