Struktura obiektu
Tytuł:

Uwarunkowania skłonności do płacenia wyższej ceny za żywność ekologiczną w porównaniu z produktami konwencjonalnymi

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

The conditions of the willingness to pay a higher price for organic food compared to conventional products

Autor:

Bryła, Paweł

Temat i słowa kluczowe:

marketing żywności ; skłonność do płacenia ; cena produktów ekologicznych ; rynek żywności ekologicznej ; zachowania konsumentów ; food marketing ; willingness-to-pay ; price of organic products ; organic food market ; consumer behaviour

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 203-213

Abstrakt:

Artykuł ma na celu identyfikację czynników wpływających na skłonność do zapłacenia wyższej ceny za ekologiczne produkty żywnościowe w porównaniu z produktami konwencjonalnymi. Badania ankietowe typu CAWI przeprowadzono na próbie 1000 dorosłych mieszkańców Polski. Struktura próby była zbliżona do populacji generalnej pod względem wieku, płci, wykształcenia i wielkości miasta zamieszkania. W modelu regresji wielorakiej skłonność do płacenia wyższej ceny za ekologiczne produkty żywnościowe wzrasta wraz z: 1) wielkością gospodarstwa domowego; 2) przekonaniem o wyższej jakości produktów ekologicznych; 3) akceptowaniem wyższej ceny produktów ekologicznych; 4) kierowaniem się oznaczeniami jakości; 5) przywiązywaniem wagi do wspólnotowości produktów ekologicznych; 6) dokonywaniem zakupów żywności ekologicznej przez Internet; 7) etnocentryzmem regionalnym na rynku żywności ekologicznej; 8) częstością zakupu ekologicznych produktów żywnościowych za granicą. Maleje natomiast ze wzrostem znaczenia ceny jako atrybutu produktów żywnościowych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.526.18

Język:

pol

Powiązania:

Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: