Object structure
Title:

Wpływ elementów nazwy na świadomość marki – wyniki badań empirycznych

Group publication title:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Title in english:

Brand name elements impact on brand awareness − results of empirical studies

Creator:

Krycia-Chomińska, Agata ; Szpulak, Aleksandra

Subject and Keywords:

marka ; nazwa marki ; rozpoznanie marki ; świadomość marki

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 499; s. 151-163

Abstrakt:

Przedmiotem badań zaprezentowanych w artykule są procesy budowania świadomości marki przy użyciu nazwy marki. Celem badań jest ocena wpływu elementów nazwy (sugestywnych liter, morfemów i słów) na świadomość marki. Przeprowadzony eksperyment polegał na porównaniu oddziaływania na świadomość marki siedmiu różnych typów nazw (zbudowanych z elementów, tj. liter, morfemów i słów, mogących sugerować skojarzenia z markami, oraz z elementów niesugestywnych). Eksperyment przeprowadzono na grupie badanych w wieku 19-26 lat. Na podstawie wyników badania ustalono, że typ budowy nazwy ma wpływ na rozpoznanie marki. Wyniki badań tworzą nową wiedzę o zachowaniach polskich konsumentów w zakresie wpływu nazw na oceny marek

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2017

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2017.499.15

Language:

pol

Relation:

Nauki ekonomiczne w XXI wieku – wyzwania, dylematy, perspektywy. Ekonomia, finanse, nauki o zarządzaniu ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 499

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: