Struktura obiektu
Tytuł:

The value of a trademark

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Autor:

Sichel, Debora Lacs

Temat i słowa kluczowe:

brand ; trademarks ; value ; marka ; znak handlowy ; wartość

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 474, s. 65-76

Abstrakt:

The paper discusses how trademarks are legally regulated, and how their value is established, considering trademarks in the context of products and services, brands, and innovation processes. The author analyses how the aforesaid factors condition consumer’s way of perceiving trademarks, pointing out that what a man needs is not what a consumer buys. The author concludes that the above-mentioned factors have a decisive impact on establishing the value of a trademark. They may not have a direct influence on physical assets of a titleholder, but they impact plans made by the management in order to advertise a product or a service

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2017.474.06

Język:

eng

Powiązania:

Global Challenges of Management Control and Reporting ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 474

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: