Struktura obiektu
Tytuł:

Wartość jako uniwersalna miara sukcesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Value as universal measure of success in enterprise’s management

Autor:

Łobos, Krzysztof ; Szewczyk, Mirosława

Temat i słowa kluczowe:

wartość przedsiębiorstwa ; analiza czynnikowa ; determinanty kreowania wartości ; Diamenty Forbesa ; value of enterprise ; factor analysis ; determinants of value creation ; Forbes Diamonds

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 379-388

Abstrakt:

Przeprowadzono badanie 142 przedsiębiorstw z listy „Diamentów Forbesa” z lutego 2011 roku. Analiza czynnikowa oparta na czterech zmiennych uznanych za miary sukcesu tych spółek prowadzi do wniosku, że główną determinantą wartości są realizowane przychody. Z kolei duże wzrosty wartości mogą być realizowane zarówno przez spółki niewielkie, jak i prowadzące działalność na dużą skalę. Praktyczną wskazówką dla zarządzających przedsiębiorstwami jest postulat rozpoznania, jakie inwestycje (np. majątek rzeczowy określonego rodzaju, kompetencje zatrudnionych, image firmy) w największym stopniu determinują zdolność przedsiębiorstwa do generowania przychodów obecnie i w przyszłości. W tej kwestii wyróżniono w artykule dwa modelowe typy przedsiębiorstw: realizujące przychody głównie na bazie majątku rzeczowego oraz kompetencji i wizerunku

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: