Object structure

Title:

Prezentacja i modelowanie analityki marketingowej w aplikacji kokpitu menedżerskiego

Group publication title:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Title in english:

Presentation and modelling of marketing analysis in the application of managerial dashboards

Creator:

Golik-Górecka, Grażyna

Subject and Keywords:

interactive dashboard ; kokpit menedżerski ; SMART IMPACT ; treści marketingowego kokpitu ; analityka marketingowa ; Wysokie Obcasy ; managerial dashboard ; base elements of marketing dashboards ; marketing analysis

Description:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 4 (29), s. 50-57

Abstrakt:

Celem artykułu jest przedstawienie roli i funkcjonalności kokpitów menedżerskich w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. Dashboard w języku polskim określony jest terminem deska rozdzielcza czy kokpit menedżerski, a w literaturze angielskiej pojawia się m.in. BI dashboard czy interactiv dashboard. W artykule dalej scharakteryzowane zostały kokpity, wskazano ich klasyfikację w zależności od szczebla organizacji i cechy określone akronimem SMART IMPACT. Jeśli wziąć pod uwagę obszar marketingu, najczęściej wykorzystuje się kokpity do segmentacji, badania różnych rodzajów efektywności sprzedaży, lojalności, profilowania klienta, analizy wydajności biznesowej, marketing bezpośredni. W nowoczesnym przedsiębiorstwie proces podejmowania decyzji marketingowych jest wspierany właśnie przez narzędzia IT, jakimi są kokpity marketingowe. A z kolei stosowana w nich analityka marketingowa pozwala na szybsze osiąganie przewagi konkurencyjnej zarówno w dużych, jak i w małych przedsiębiorstwach

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2016

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

doi:10.15611/noz.2016.4.04

Language:

pol

Relation:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 4 (29)

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu