Struktura obiektu
Tytuł:

Potrzeby konsumentów w prosumpcji treści w serwisach społecznościowych

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Consumers’ needs in content prosumption in social networking sites

Autor:

Witczak, Olgierd

Temat i słowa kluczowe:

prosumpcja ; potrzeby ; treści ; serwis społecznościowy ; prosumption ; needs ; content ; social networking site

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 194-203

Abstrakt:

Podstawą działania serwisów społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn) jest współtworzenie i współdzielenie przez użytkowników treści (tekst, zdjęcia, wideo itd.). Użytkownicy serwisów społecznościowych to grupa prosumentów, która wspólnie konsumuje zamieszczane w serwisach społecznościowych treści. Istotnym zagadnieniem jest więc poszukiwanie czynników wpływających na motywację konsumentów do korzystania z serwisów społecznościowych. Na podstawie analizy literatury przedmiotu zidentyfikowano potrzeby zaspokajane przez konsumentów korzystających z serwisów społecznościowych. Wskazano na potrzebę rozszerzenia klasyfikacji potrzeb korzystania i gratyfikacji mediów D. McQuaila w serwisach społecznościowych o dwie potrzeby: ekspresji tożsamości oraz współtworzenia i współdzielenia treści. Obie zidentyfikowane potrzeby stanowią ważne elementy w procesie prosumpcji treści w serwisach społecznościowych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2016.459.18

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe - zmiany w metodologii i technikach badawczych ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: