Struktura obiektu
Tytuł:

Wpływ elementów nazwy na wizerunek marki – wyniki badań empirycznych

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Effect of the suggestive name elements on the brand name − results of empirical research

Autor:

Krycia-Chomińska, Agata ; Szpulak, Aleksandra

Temat i słowa kluczowe:

nazwa ; marka ; wizerunek marki ; name ; brand ; brand image

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 3 (28), s. 56-71

Abstrakt:

Celem zaprezentowanych w artykule badań przeprowadzonych na rynku polskim jest ocena zdolności różnych typów budowy nazw do informowania o docelowym wizerunku marki tylko na podstawie samej nazwy. Autorki przeprowadziły eksperyment, w którym zbadały oddziaływanie na wizerunek marki siedmiu typów budowy nazw, zbudowanych z różnych elementów, tj. liter, morfemów i słów, mogących sugerować skojarzenia z markami, oraz z elementów niesugestywnych. Nazwy utworzono na podstawie wyników badań R. Klinka [2000] z uwzględnieniem wymiarów wizerunku marki i typów budowy nazwy. Analiza potwierdziła hipotezę pozytywnego wpływu sugestywnych elementów nazwy na wizerunek marki. W badaniu ustalono, że nazwy zawierające morfemy zgodne z docelowym wizerunkiem w języku angielskim oraz litery neutralne okazują się skutecznym narzędziem do przekazywania informacji o produkcie polskim konsumentom, mimo że częścią przenoszącą znaczenie są w nich tylko morfemy w języku angielskim

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/noz.2016.3.05

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 3 (28)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: