Struktura obiektu
Tytuł:

Zarządzanie pracownikami z pokolenia paradoksów

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Managing the workforce from the full of paradoxes generation

Autor:

Żarczyńska-Dobiesz, Agnieszka ; Chomątowska, Barbara

Temat i słowa kluczowe:

pokolenie Z ; pokolenie paradoksów ; zarządzanie pracownikami z pokolenia „Z” ; generation Z ; generation of paradoxes ; managing workforce from generation Z

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 2 (27), s. 196-206

Abstrakt:

Najstarsi przedstawiciele pokolenia „Z” wchodzą już na rynek pracy. Dla zarządzających zasobami ludzkimi oznacza to wiele wyzwań związanych z ich przyjęciem do przedsiębiorstw. Konieczne jest poznanie ich wartości, potrzeb, motywacji i zastosowanie adekwatnych do tego metod zarządzania zasobami ludzkimi. Zdaniem autorek sytuację komplikuje fakt, że reprezentanci pokolenia „Z” charakteryzują się pewnym przeciwstawnymi cechami, które niewątpliwie powodują trudności w pełnym ich zrozumieniu. Można ich określić mianem „pokolenia paradoksów”. Celem artykułu jest identyfikacja oraz ogólna charakterystyka paradoksów typowych dla przedstawicieli badanego pokolenia. W artykule podjęto również próbę odpowiedzi na pytanie: Jak zarządzać pracownikami z pokolenia pełnego paradoksów? Artykuł powstał na podstawie studiów literatury krajowej i zagranicznej oraz badań przeprowadzonych przez autorki niniejszego opracowania

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/noz.2016.2.16

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 2 (27)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: