Struktura obiektu
Tytuł:

Wartość jako kluczowe pojęcie w dziedzinie nauk ekonomicznych

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki Społeczne

Tytuł odmienny:

Value as a keyword in economic sciences

Autor:

Lewicka, Hanna

Temat i słowa kluczowe:

wartość ; wartość ekonomiczna ; filozofia ; konsumenci ; value ; economic value ; philosophy ; customers

Opis:

Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2014, Nr 2 (2), s. 64-72

Abstrakt:

Wartość, jako pojęcie niejednoznaczne, jest zagadnieniem istotnym oraz wartym analizy. W literaturze można odnaleźć rodzaje definicji wartości związanych z dobrami konsumpcyjnymi, m.in. wartość rynkową czy produkcyjną. Wraz z rozwojem gospodarczym na świecie, rozwojem nauk ekonomicznych, wyceniano dobra na zmieniających się zasadach, zaczynając od prostej wyceny dobra na podstawie kosztów poniesionych na jego wytworzenie, aż do dostrzeżenia, że także ostateczny odbiorca produktu nadaje mu określoną wartość, która jest oceną subiektywną, daleką od prostej sumy poniesionych na produkcję nakładów. Celem artykułu jest przedstawienie możliwych sposobów postrzegania wartości, a także podkreślenie faktu, że na jej wymiar wpływ mają też aspekty subiektywne, czyniąc z wartości zagadnienie wręcz filozoficzne.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/sie.2014.2.05

Język:

pol

Powiązania:

Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2014, Nr 2 (2)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: