Struktura obiektu
Tytuł:

Determinanty wyboru konsumentów dotyczące miejsca zakupu. Raport z badań

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Consumers’ choice determinants regarding the place of purchase. Research report

Autor:

Urban, Stanisław ; Michałowska, Mariola

Temat i słowa kluczowe:

preferencje konsumentów ; determinanty wyboru ; postawy konsumenckie ; consumer preferences ; determinants of choice ; consumers’ attitudes

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 3 (16), s. 133-153

Abstrakt:

Głównym celem niniejszego opracowania było zidentyfikowanie zachowań konsumentów na rynku poprzez uzyskanie opinii nt. preferencji w zakresie wyboru sklepu jako miejsca dokonywania zakupów, powodów dokonywania przez konsumentów zakupów w sieciach handlowych oraz sklepach spożywczych, czynników wpływających na wybór miejsca dokonywania zakupów, a także obszarów, w których sieci handlowe i sklepy spożywcze nie spełniają ich oczekiwań. Badania dotyczyły województwa lubuskiego. Próba do badań została dobrana w sposób losowy, z podziałem na grupy wiekowe. W badaniu wzięło udział 531 konsumentów. Statystycznie potwierdzono reprezentatywność badań dla województwa lubuskiego. Z przeprowadzonych badań wynika, że większość respondentów dokonuje zakupów w sieciach handlowych ze względu na korzyści ekonomiczne: tańsze zakupy i oszczędność czasu. Natomiast sklepy spożywcze zlokalizowane w pobliżu miejsca zamieszkania są oceniane jako mniej konkurencyjne cenowo, jednak klienci tych sklepów zauważają inne ich walory

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 3 (16)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: