Metadata language
Title:
Mincer model, pseudo rate of return to tertiary education, dynamic analysis
Group publication title:
Title in english:
Badanie dynamiki wpływu wyższego wykształcenia na poziom wynagrodzeń
Creator:
Subject and Keywords:
Mincer model ; pseudo rate of return to tertiary education ; dynamic analysis ; model Mincera ; prywatna stopa zwrotu z inwestycji w edukację ; ujęcie dynamiczne
Description:
Ekonometria = Econometrcis, 2014, Nr 1 (43), s. 60-73
Abstrakt:
Niniejszy artykuł koncentruje się na badaniu dynamiki wpływu wyższego wykształcenia na poziom wynagrodzeń za pomocą modelu Mincera. Przeprowadzona analiza pozwoliła na wyznaczenie tendencji zmian w czasie tzw. pseudostopy zwrotu z inwestycji w edukację wyższą w Polsce i w Niemczech w ostatnim dziesięcioleciu (na podstawie danych pochodzących z polskiej Diagnozy Społecznej oraz niemieckiego badania panelowego SOEP). Ponadto uzyskane wyniki dostarczają wiedzy o dynamice wpływu różnorodnych czynników (takich jak: płeć, lokalizacja, rodzaj wykonywanej pracy) na wynagrodzenia. Rozwój i modernizacja edukacji na poziomie wyższym jest jednym z priorytetów polityki Unii Europejskiej od czasu podpisania Deklaracji Sorbońskiej w roku 1998. Znacząca część postulowanych reform wymaga wprowadzenia zmian w obszarze finansowania uczelni wyższych, a w szczególności odejścia od scentralizowanego finansowania zorientowanego na zasoby w kierunku zdecentralizowanego finansowania zorientowanego na wyniki. W tym kontekście kluczowym zagadnieniem staje się mierzenie efektywności i skuteczności szkolnictwa wyższego w różnych jego aspektach, w tym również w obszarze edukacji
Publisher:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Place of publication:
Date:
Resource Type:
Format:
Resource Identifier:
Language:
Relation:
Ekonometria = Econometrics, 2014, Nr 1 (43)
Rights:
Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)
Access Rights:
Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku