Object

Title: Analiza porównawcza witryn e-sklepów w ujęciu branżowym – propozycja metody badań

Title in english:

Comparative analysis of e-shop websites in sectoral approach – test method proposal

Creator:

Butryn, Beata ; Laska, Maciej

Description:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 1 (31), s. 340-350

Abstrakt:

W artykule została zaprezentowana metoda badań witryn sklepów internetowych, stworzona z uwzględnieniem współczesnych standardów projektowych witryn e-handlu oraz najlepszych praktyk i wzorców występujących w handlu elektronicznym. W oparciu o zaproponowaną metodę autorzy przeprowadzili badanie witryn wybranych polskich sklepów internetowych i dokonali analizy porównawczej witryn w ujęciu branżowym. Pozwoliło to dokonać weryfikacji opracowanej metody, a także zebrać dane niezbędne do dalszego jej doskonalenia, głównie w odniesieniu do selekcji kryteriów ewaluacji witryn. W wyniku przeprowadzonych badań zostały wyłonione witryny wzorcowe w poszczególnych branżach, a po dokonaniu analizy porównawczej – wykazane różnice pomiędzy branżami we wzorcach projektowych witryn e-sklepów. Opisana w niniejszym artykule metoda może znaleźć zastosowanie zarówno w dalszych badaniach prowadzonych w domenie ehandlu, jak i w praktyce gospodarczej, w benchmarkingu i projektach obejmujących rozwój i doskonalenie witryn sklepów internetowych

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2014

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/ie.2014.1.26 ; oai:dbc.wroc.pl:25205

Language:

pol

Relation:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 1 (31)

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information