Object structure
Title:

Efektywność metod statystycznej analizy wielowymiarowej jako narzędzia segmentacji rynku ubezpieczeniowego

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

The Effectivity of Methods of the Statistical Multidimensional Analysis as Tools of the Insurance Market Segmentation

Creator:

Batóg, Barbara ; Mojsiewicz, Magdalena ; Wawrzyniak, Katarzyna

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (14); 2007; nr 1169, s. 393-401

Abstrakt:

In the paper the authors tried to examine the effectivity of methods of the statistical multidimensional analysis from the point of view of the effectivity of the measurement on the insurances market. The research concerned methodology of the market segmentation on the ground of individual preferences of customers in relation to the products and/or services and of the risk aversion based on utility function. The obtained results were compared with Fred Wagner theory of the insurance market segmentation - with rational and irrational customers. The data used in research were obtained from the questionnaire inquired on 500 households drawn by lot in Poland.

Date:

2007

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1169 ; Taksonomia 14

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: