Object structure
Title:

Zastosowanie conjoint analysis w badaniach preferencji dotyczących oferty TV

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Applying conjoint analysis within TV offer preferences research

Creator:

Hetmańska, Swietłana ; Zdobylak, Joanna

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (15); 2005; nr 1096, s. 76-86

Abstrakt:

Conjoint analysis is the method that is used for analysing preferences. For the first time it was used for psychometrical research by mathematical psychologist Luce and statistician Tukey. The main goal of this article is to illustrate conjoint analysis procedure with an example that deals with TV programs preferences. In this article there were also described advantages and disadvantages of some tools used in conjoint analysis.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1096 ; Ekonometria, vol. 15 ; Zastosowania metod ilościowych

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: