Struktura obiektu
Tytuł:

Koncepcja nowego produktu w rachunku kosztów docelowych

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Conception of New Product in Target Costing

Autor:

Zackiewicz, Beata

Opis:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2007; nr 1174, s. 524-536

Abstrakt:

Effective management of the new product is today a key to success on very turbulent, not predictable market. Target Costing, one of the most appropriate tools for cost management of new product, is still not so popular in practice in Poland, and even more it is not enough known in marketing literature or by those authors who are interested in product management. Especially in Poland - only environment of accountants who are specializing in cost management - are fully conscious how important is TC. But still literature of Cost Management does not present exactly what should be understood by the concept of new product in Target Cost Management. The author of this article discusses a lot of different definitions of new product, presents same more popular classifications in marketing literature, and in the end, gives more appropriate definition of new product in Target Costing.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2007

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1174 ; Rachunkowość a controlling

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Cytowanie

Styl cytowania: