Object structure
Title:

Przykłady zastosowań metod dekompozycyjnych w badaniach marketingowych

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Examples of applications of decompositional methods in marketing research

Creator:

Bąk, Andrzej

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (15); 2005; nr 1096, s. 27-41

Abstrakt:

Stated consumer preferences refer to hypothetical market behavior of consumers. In this case the analytical methods are based on data collected a p r io r i by means of surveys to register intentions stated by consumers at the moment of survey taking. The methods used for stated preference analysis include conjoint analysis and discrete choice methods. In this paper outlines of both groups methods are given. Next, two examples of their application in marketing research are discussed.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1096 ; Ekonometria, vol. 15 ; Zastosowania metod ilościowych

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: