Object structure
Title:

Wydatki na reklamę i reprezentację w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

The Clearing of Marketing Costs in the Light of Law

Creator:

Tatarska, Marzena

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (4); 2006; nr 1119, s. 169-178

Abstrakt:

Providing an adequate market position for the companies, which nowadays face fierce competition, requires complex marketing strategies. Past are the times when the costs of presentation, advertising and promoting sales constituted a marginal position in the company's budget. Classifying the advertising costs appropriately is essential for establishing the tax base correctly. This is where the controversies among tax payers and revenue officials arise. On the one hand a taxpayer wants to minimize total costs but on the other hand the lawmakers set limits as far as the advertising costs are concerned. The article presents the most important advertising mechanisms showing the costs of unlimited public and limited private advertising as well as the way how to clear them.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1119 ; Finanse, Bankowość, Rachunkowość, nr 4

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: