Object structure
Title:

Wpływ czynników niematerialnych na wartość rynkową przedsiębiorstw

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Creator:

Paździor, Artur

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2008; nr 1191, s. 414-423

Abstrakt:

The main goal of almost every company is increasing its market value. However, some companies, especially small, provide politics of maximizing profit in a short term. Managers of large corporations attach more importance to the factors which determin market value of an enterprise. These factors could be divided into two separate groups: tangible and intangible. Examples of the largest companies in the world show that intangible factors are more important in creating value process than wgible ones. Empirical study enclosed in this article, based on the Polish joint-stock companies, also confirms facts observed in well developed countries. Based on the results of this empirical study, it can be said that market value of the Polish public companies is also determined in a high level by the intangible factors like a human capital and special structure of an organization. (original abstract)

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2008

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2008; nr 1191

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: