Struktura obiektu
Tytuł:

Edukacja jako fundament rozwoju: analiza reform w Polsce po 1989 roku

Tytuł odmienny:

Education as the Foundation of Development: Analysis of Reforms in Poland after 1989

Autor:

Szostak, Ewa ; Kenc, Joanna

Współtwórca:

Szostak, Ewa. Redakcja ; Baran, Bernardeta. Redakcja ; Olipra, Łukasz. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

wiedza ; reformy systemu edukacji ; kompetencje ; gospodarka ; knowledge ; reforms of the education system ; competencies ; economy

Opis:

s. 82-94

Abstrakt:

Inwestycje w edukację uznawane są za kluczowy czynnik napędzający rozwój gospodarczy, umożliwiają szybsze wdrażanie nowych technologii i zwiększają konkurencyjność gospodarki. W artykule skoncentrowano się na przeprowadzonych w Polsce od czasu transformacji systemowej reformach systemu edukacji i ich efektach. Jest to wstęp do bardziej wnikliwych analiz, które pozwolą na precyzyjne określenie wpływu przeprowadzonych reform na poszczególne aspekty konkurencyjności gospodarki, rozwój jej innowacyjności czy wzrost produktywności kapitału ludzkiego. Wpływ reform edukacji na gospodarkę jest procesem długotrwałym i złożonym. Choć obserwujemy pozytywne zmiany, przed polskim systemem edukacji wciąż stoją duże wyzwania. Aby w pełni wykorzystać potencjał edukacji dla rozwoju gospodarczego, potrzebne są dalsze reformy i inwestycje.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2024.84.0.06

Język:

pol

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: