Struktura obiektu
Tytuł:

Zastosowanie systemu agenckiego do formułowania kompozycji marketingu mix dla serwisu e-commerce

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Agent System Application for Formulating Marketing Mix for E-commerce Website

Autor:

Żak, Błażej ; Radosiński, Edward

Temat i słowa kluczowe:

marketing mix ; e-commerce ; system agencki ; kompozycja marketingowa

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 96, s. 244-253

Abstrakt:

Tekst zawiera koncepcję systemu wieloagentowego, który zarządza podstawowymi elementami kompozycji marketingowej w witrynie handlu internetowego. Każdy z czterech elementów marketingu mix (produkt, cena, promocja, dystrybucja) został zdefiniowany jako zbiór akcji, który może podejmować agent w środowisku witryny e-commerce. Następnie przedstawiona została metoda segmentacji klientów i personalizacji kompozycji marketingowej z użyciem opisywanego systemu. Zaprojektowany silnik systemu agenckiego podczas każdej wizyty przydziela użytkownikowi agenta, w ten sposób każda wizyta użytkownika obsłużona przez system stanowi weryfikację skuteczności kompozycji, którą reprezentuje agent. Koncepcja systemu została sprawdzona w rezultacie eksperymentu przeprowadzonego na ponad 40 tys. użytkownikach rzeczywistego serwisu e-commerce.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2010

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 96 ; Badania marketingowe – nowe wyzwania

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: